Selecta gaat voor elektrisch met nieuwe ID. Buzz

Bij Selecta zijn we altijd bezig met de volgende stap: hoe kunnen we ons bedrijf klaarmaken voor de toekomst? De aanschaf van een nieuwe Volkswagen ID. Buzz van Auto Hoogenboom past bij die visie. Onze CEO Yilmaz Dilek legt de keuze uit.

Vorige maand namen we een van de eerste Volkswagen ID. Buzz van Auto Hoogenboom in Rotterdam in ontvangst. Yilmaz: ‘Deze uitvoering is uniek. De ID. Buzz wordt vaak uitgevoerd met een two-tone-kleurstelling. De boven- en onderkant hebben dan verschillende kleuren, net zoals het originele T1-busje uit de jaren vijftig. Maar wij wilden iets opvallends, dus lieten we een ontwerp maken waarbij onze huisstijl op de hele ID. Buzz werd toegepast. Onze bedrijfskleuren rood, wit en blauw zijn bewust gekozen: wij zijn trots op Nederland.’

Goede klik

Onze relatie met Auto Hoogenboom gaat al even terug: de officiële merkdealer leverde 23 jaar geleden twee bedrijfsbussen (namelijk twee Volkswagen Transporters dubbelcabine) aan het voormalige bedrijf van Yilmaz. ‘De ervaring met accountmanager Rob Oorschot bij de aankoop was toentertijd goed, dat is me altijd bijgebleven,’ aldus Yilmaz. Een goede, persoonlijke relatie met de mensen met wie we samenwerken vinden we belangrijk en we geven de voorkeur aan langdurige relaties. Yilmaz: ‘Ik heb een goede werkrelatie met Rob: hij geeft niet op en blijft doorgaan. Dat waardeer ik.’ Dus toen we dit jaar op zoek waren naar een nieuwe elektrische bedrijfsbus, was de keus voor Auto Hoogenboom snel gemaakt.

Klaar voor de toekomst

Bij Selecta Infratechniek willen we verduurzamen. Niet alleen omdat we duurzame bedrijfsvoering belangrijk vinden, maar ook om alvast voorbereid te zijn op de zero-emissiezones die in 2025 worden ingesteld in 30 Nederlandse steden, waardoor alleen uitstootvrije busjes nog het centrum in mogen. Omdat we glasvezelnetwerken door heel het land aanleggen, is het belangrijk dat we met onze voertuigen overal kunnen komen. De elektrische Volkswagen ID. Buzz is daarom ideaal. Yilmaz: ‘Zowel het design als de actieradius zijn aantrekkelijk. Ik wilde deze investering gewoon doen: je moet soms lef hebben als ondernemer. Nu kunnen we met meerdere mensen naar een afspraak én ook nog elektrisch. Daar doen we het voor!’

Nico Nieuwenhuize